Hara Dzjaržynskaja - 346 m n. m. (Bělorusko)

Hora Dzjaržynskaja se nachází 30 km západně od Minsku - hlavního města Běloruska. Leží v katastru obce Skirmuntovo. Je součástí Minské vrchoviny, která patří do Běloruského horského pásma. Až do roku 1958 se jmenovala Svatá hora (Svjata gora), od té doby nese jméno blízkého spolupracovníka Lenina Felixe Dzeržinského, zakladatele neslavně proslulé Čeky. Na konci 20. století byla na vrcholu umístěna žulová deska s nápisem v běloruském jazyce: "Hora Dzeržinskaja. Nejvyšší bod Běloruska. Výška 345 metrů nad úrovní moře".

Příjezd

Z křižovatky rychlostního okruhu kolem Minsku a silnice M6 (současně i M7) pokračovat po této silnici západním směrem 10 km. Zde odbočit vlevo na silnici P65 a pokračovat jižním směrem 14,5 km. Následně odbočit vpravo ve směru na Ivjanec a po 4 km přijedete k místu s informační cedulí o nevyšším bodě Běloruska. Odbočit vpravo na hliněnou cestu, hned vedle sinice je hospodářská budova a za ní malé parkoviště.

Výchozí bod

Z parkoviště je do areálu s vrcholovým kamenem pár desítek metrů.