Severní Evropa - nejvyšší hory

• Alandy - Orredals Klint (129 m n. m.)

Z parkoviště odcházíme severním směrem po cestě, která je pro další jízdu uzavřena zákazem vjezdu. Asi po čtyřech stovkách metrů od ní odbočuje vlevo poměrně zarostlá lesní cesta. Vydáváme se na ni, neboť se nám zdá, že má správný směr. Bohužel po chvíli se stáčí k severu a běží souběžně s původní cestou. Takže nám nezbývá, než vyrazit do lesa a prodírat se občasnými houštinami ve směru...
  • Dánsko - Møllehøj, Yding Skovhøj (171 m n. m.)

Yding Skovhøj Z parkoviště na okraji lesa je na vyvýšené místo uprostřed stromů přímou čarou sto metrů. Dojít se sem dá po řadě lesních pěšinek, značení není žádné. Malá mohyla z doby bronzové je ve skutečnosti poměrně rozlehlý hliněný násep. Møllehøj Nejvyšší bod Dánska leží na druhé straně farmy, kterou je třeba obejít nebo projít...
  • Faerské ostrovy - Slaettaratindur (880 m n. m.)

Přes sedlo jsme projížděli již den předem, abychom si prohlédli, odkud budeme ráno vycházet a jaká je zde možnost parkování (místo pro cca šest aut). V tento den bylo nádherně slunečno. V den výstupu nám počasí nepřeje. Je zataženo, mrholí a fouká studený vítr. V 9:10 hod. opouštíme parkoviště a přelézáme ohradník. Travnatou strání stoupáme kolmo vzhůru, stále více a více strmě....
  • Finsko - Halti / Haltitunturi (1 324 m n. m.)

Standardní okruh obsahuje návštěvu všech výše uvedených hor – Háldečohkku (1 331 m), na jejímž svahu leží nejvyšší bod Finska (1 324 m), následně Ritničohkku (1 316 m) a při zpáteční cestě i horu Raisduattarháldi (1 365 m). I my jsme měli tento plán. Inspirovala nás cesta i s pěknou mapkou uveřejněná na internetu na stránce
  • Island - Hvannadalshnjúkur (2 110 m n. m.)

Popis výstupu bude brzo doplněn. Čas chůze Parkoviště 15 m 0,0 km 00.00 hod Ledovec 1 119 m 5,1 km 02.25 hod. + 0.40 hod. Začátek planiny 1 833 m 8,6 km 05.42 hod. Konec...
  • Norsko - Galdhopiggen (2 469 m n. m.)

S obytným autem nám trvala cesta z kempu v Lomu na parkoviště u chaty Juvashytta rovných 47 minut (33,3 km). První část cesty vede mírně do kopce převážně po kamenných polích, která jsou občas vystřídána sněhem pokrytými úseky. Po 2,8 km chůze se dostáváme do míst, kde se většina turistů navléká do sedáků a připevňuje se k lanu. Následuje 1,8 km dlouhá cesta přes ledovec Styggebrean....
  • Švédsko - Kebnekaise (2 102 m n. m.)

Přesun k hoře Z parkoviště v Nikkaluoktě (kde se platí za auto 20,- SEK za noc) odcházíme krátce po poledni. V zádech dle internetové předpovědi máme blížící se frontu. Zatím je však oblačno a teplota 14°C. Začínáme v nadmořské výšce 470 m. Po dvou stech metrech od vjezdu na parkoviště míjíme vpravo chatu s restaurací a malým obchodem. O dalších dvě stě metrů dále končí...