Møllehøj, Yding Skovhøj - 171 m n. m. (Dánsko)

Yding Skovhøj byl v minulosti uváděn jako nejvyšší kopec Dánska s nadmořskou výškou 172,54 m. Na vlastním vrcholku je člověkem z doby bronzové navršena malá mohyla, která přírodní nadmořskou výšku uměle zvyšuje. Proto se v nových publikacích uvádí jako nejvyšší přírodní bod Dánska kopec Møllehøj, který podle měření z února 2005 má nadmořskou výšku 170,86 m, zatímco Yding Skovhøj v přírodní podobě pouze 170,77 m, čili o devět centimetrů méně. Až do tohoto měření byl za nejvyšší přírodní bod považován kopec Ejer Bavnehøj, vzdálený 250 metrů od Møllehøje. S nadmořskou výškou 170,35 m se však v současnosti řadí až na třetí místo. Za návštěvu však stojí, neboť zde byla v roce 1924 postavena třináctimetrová věž.

Podstatně vyšší hory se nacházejí v dánských autonomních územích - Faerských ostrovech (Slættaratindur 882 m) a Grónsku (Gunnbjørn 3 694 m).

Příjezd

Při cestě od jihu z Německa odbočit z dálnici E45 za městem Horsens na exitu 55 vlevo na silnici č. 461. Po 7,5 km u obce Østbirk vpravo na silnici 409. Po 4,5 km se dostaneme do obce Yding, kde na první křižovatce za kostelem odbočíme vpravo. Po vedlejší asfaltové silnici přijedeme po necelých dvou kilometrech na malé parkoviště na okraji lesa. (1. zastávka).

Pokračujeme dále 2,5 km na křižovatku (300 m za osadu Ejer), kde odbočíme vpravo na asfaltovou cestu vedoucí k farmě. Parkovat se dá na ploše před vjezdem do farmy (330 m od hlavní silnice) – 2. zastávka.

Vrátíme se zpět na hlavní silnici, odbočíme vpravo a po 170 m na další křižovatce opět odbočíme vpravo a dojedeme na parkoviště (400 m) pod vrcholek Ejer Bavnehøj (3. zastávka).

Po návratu na hlavní silnici odbočíme vpravo a pokračujeme 2,5 km na exit 54 dálnice E55.

Výchozí bod

Parkoviště či odstavná plocha v těsně blízkosti vrcholků.