Střední Evropa - nejvyšší hory

• Česká republika - Sněžka (1 602 m n. m.)

Popis bude doplněn.
  • Lichtenštejnsko - Grauspitz (2 599 m n. m.)

Z kempu Giessenpark v Bad Ragaz odjíždíme v 6.28 hod. Navigace nás vede do vísky Jenins, ve které žije asi 800 obyvatel. Před vesnicí je velké záchytné parkoviště. My však pokračujeme dál, proplétáme se úzkými uličkami, až na samém horním konci obce objevujeme plácek, kde se dá zaparkovat (z kempu 6,5 km). V 6.51 hod. se vydáváme ve čtveřici na cestu z nadmořské výšky 655 m. O pár...
  • Maďarsko - Kékes (1 015 m n. m.)

V 13.40 hodin odcházíme z parkoviště v nadmořské výšce 710 m. Provází nás slunečné počasí, 25°C, před přicházející frontou je však nepříjemně dusno. Po dvou stech metrech se dostáváme na křižovatku, kde ze silnice č. 24 odbočuje asfaltová cesta na vlastní vrcholek. Pro cestu vzhůru jsem vybral alternativu po silnici, pro cestu zpět po turistické značce kolem lanovky. Z...
  • Německo - Zugspitze (2 962 m n. m.)

Za krásného letního počasí v příjemném chládku vyrážíme v 7.10 hod. z kempu (1) z nadmořské výšky 1 040 m. Hned za kempem je směrovka turistické trasy 801 s údajem 5,5 hodiny na vrcholek. Pokračujeme do mírného kopce lesní cestou a přicházíme na sjezdovku. Po ní se dostáváme na křižovatku turistických cest u dolní stanice lanovky vedle vodní nádrže (2). Pokračujeme do strmého svahu po další...
  • Polsko - Rysy (2 499 m n. m.)

Od rozcestníku před hotelem Solisko vycházíme přesně v 5.44 hod. z nadmořské výšky 1 347 m. Po silnici kolem Grand hotelu Kempinski se dostáváme za pár minut k hlavnímu rozcestníku na parkovišti ve Štrbském Plese. Míjíme jen zčásti zaplněného parkoviště a spousty zatím vesměs uzavřených stánků. Po třech stech metrech odbočujeme na křižovatce lehce vpravo a po dalších 150 metrech...
  • Rakousko - Grossglockner (3 798 m n. m.)

Z kempu v Kalsu je to na parkoviště u chaty Lucknerhaus rovných 8 km. Přístup je po silnici Kalser Glocknerstraße. Jedná se o placenou horskou silnici vedoucí údolím Ködnitztal z Kals am Großglockner z nadmořské výšky 1 325 m na parkoviště u horské chaty Lucknerhaus (1 918 m). Je dlouhá 7 km a maximální stoupání na trase je 10%. Mýtnice je asi 2,5 km před koncem cesty. Při našem průjezdu je...
  • Slovensko - Gerlachovský štít (2 655 m n. m.)

V letošním roce je to již náš druhý pokus o výstup. Poprvé jsme se snažili zdolat Gerlach 30. července. Po několika hodinách povídání s horskými vůdci v příjemném útulku vedle Sliezského domu jsme se vzhledem k nepříznivému počasí vydali na cestu zpět. Alespoň jsme mohli zmapovat trasu od Sliezského domu do Tatranské Polianky (5,6 km, 1.39 hod.). Dnešní den nám počasí přeje, takže po...
  • Srbsko - Midžur (2 169 m n. m.)

Na nejvyšší horu Srbska jsme vystoupili 28. 7. 2011. Popis výstupu bude brzo doplněn.
  • Švýcarsko - Dufourspitze (4 634 m n. m.)

Cesta na chatu Monte Rosa Hütte Zubačkou jsme vyjeli až na konečnou stanici Gornergrat (3 089 m n.m.). Na jihozápadní částí se rozkládá poměrně velký hotel Gornergrat (postavený v letech 1897 – 1907) a vědecká stanice (observatoř). Z Gornergratu můžete sledovat dva ledovce (Gornergletscher a Findelgletscher) a kochat se pohledem na dvě desítky čtyřtisícovek v okolí. I...