Západní Evropa - nejvyšší hory

• Andorra - Coma Pedrosa (2 946 m n. m.)

První malý problém nastává hned při odjezdu z kempu Xixerella. Již včera jsme se dozvěděli, že brána v kempu se otevírá až v sedm hodin, takže o hodinu déle, než jsme plánovali. Nyní, pár minut před sedmou, je však recepce prázdná a závora spuštěná. Na místní telefon nikdo nereaguje. Takže stojíme s autem před závorou a nevíme, co počít. Naštěstí opětovný pokus s domácím telefonem je pár...
  • Belgie - Signal de Botrange (694 m n. m.)

• Francie - Mont Blanc (4 810 m n. m.)

Mont Blanc jsme pokořili 14. 8. 2012. Popis výstupu bude brzo doplněn.
  • Korsika - Monte Cinto (2 706 m n. m.)

Z parkoviště v Haut´Asco vycházíme ještě za úplné tmy v 5.25 hod. Kolem domku OeAV se dostáváme na pěšinu vedoucí lesem po vrstevnici kousek nad silnicí. Po několika stovkách metrů se otevírá výhled do údolí, kde začíná svítat. Přecházíme přes vyschlý potok, jeden z přítoků říčky Tighiettu, a vstupujeme do stejnojmenného údolí. Jeho krásu můžeme vychutnat až při cestě zpět. Les...
  • Gibraltar - Rock of Gibraltar (426 m n. m.)

Po dramatickém průjezdu obytným autem úzkými uličkami starého města se nám nakonec daří zaparkovat před obchodním domem Morrisons Superstore. Na parkoviště u botanické zahrady to jsou rovné dva kilometry. Zde zapínáme navigaci a v 11.22 hod. se z nadmořské výšky 20 m vydáváme na cestu k nejvyššímu bodu Gibraltaru. Z parkoviště směřujeme hlavní bránou do botanické zahrady. Hned na...
  • Irsko - Carrauntoohil (1 041 m n. m.)

Z parkoviště u farmy Croinin´s Farmyard v nadmořské výšce 143 m (1) se vydáváme v 8.12 hod. ve trojici na cestu. Teplota 14°C, zataženo. Procházíme přes bránu na farmě a pokračujeme po kamenité pěšině do mírného kopce. Všude je plno vody, pěšina spíše připomíná koryto menšího potoka. Kousek nad námi se převalují nízké mraky, takže vrcholky v okolí nejsou vidět. Postupujeme po levé straně...
  • Lucembursko - Burgplatz (559 m n. m.)

Na vrchol lze dojet autem po kvalitních silnicích. Pěší výstup nebyl realizován. Pro zvětšení klikněte na...
  • Nizozemsko - Vaalserberg (323 m n. m.)

• Portugalsko - Torre (1 993 m n. m.)

Převýšení Dálnice IP2 leží v nadmořské výšce 450 m, střed Covilhy má výšku asi 650 m. Během 20 km autem musíme překonat převýšení asi 1 350 m. Náročnost Na vrchol lze dojet autem po kvalitní silnici. Datum výstupu 21. června 2010
  • Spojené království - Ben Nevis (1 344 m n. m.)

Z kempu se vydáváme na výstup v 5.55 hod. Obloha je skoro zatažená, pouze místy probleskuje vycházející slunce. Po silnici míříme několik set metrů k restauraci. Zde se speciální bránou dostáváme přes říčku Nevis a za ohradník. Na vývěsní ceduli horské služby se dočítáme informace k dnešnímu dni – mlha, vítr, déšť a na vrcholku sníh. Klikatě začínáme stoupat do stráně, abychom se...
  • Anglie - Scafell Pike (978 m n. m.)

Během příjezdu na parkoviště drobně pršelo. Nyní se válí po okolních kopcích mlha a nízké mraky, na teploměru je 13°C. Z parkoviště (1) u farmy Seathwaite odcházíme v 6.14 hod. Farmou přes několik ohradníků se dostáváme na cestu a zvolna stoupáme kolem říčky River Derwent k prvnímu orientačnímu bodu, kterým je most přes zmíněnou řeku s názvem Stockley Bridge (2). Zde odbočujeme...
  • Severní Irsko - Slieve Donard (849 m n. m.)

V 9.37 hod. se vydáváme za pěkného slunečného počasí na cestu z parkoviště na pobřeží (1) z nadmořské výšky 31 m. Nejprve míříme 340 m po silnici jižním směrem až k místu, kde odbočuje betonová silnice (2). Po ní začínáme zvolna stoupat. Po dvou stech metrech zahýbáme vpravo a pokračujeme po cestě do kopce. Kolem ohradníku s koňmi a hříbaty se dostáváme na dvůr nějaké farmy. Majitel není z...
  • Skotsko - Ben Nevis (1 344 m n. m.)

• Wales - Snowdon (1 085 m n. m.)

Auto odstavujeme na parkovišti v průsmyku Pen-y-pass v nadmořské výšce 356 m. Za parkovné za půl dne platíme 2,- £, jinak je taxa dvojnásobná. Převlékáme se a v 15.32 hod. se vydáváme na cestu. Je zataženo, déšť však nehrozí. Krásnou štěrkovou a jen místy kamenitou cestou svižným tempem odkrajujeme první stovky metrů z havířské cesty. Zpočátku mírně do kopce, pak dlouhou dobu...
  • Španělsko - Mulhacén (3 478 m n. m.)

Z kempu vycházíme ještě za úplné tmy v šest hodin ráno. Sestupujeme po silnici na nejnižší bod cesty, kterým je křižovatka silnic u Trevélezu. Zde odbočujeme z hlavní silnice, která pokračuje dolů do obce. Na vedlejší silnici začínáme zvolna stoupat do kopce. Po dalších pěti stech metrech opouštíme asfalt a zahýbáme ostře doleva na prašnou cestu. Na ní absolvujeme tři serpentiny a pak...
  • Pyreneje - Pico de Aneto (3 404 m n. m.)

Z autobusu u bufetu La Besurta vystupujeme před půl šestou. Dolaďujeme oblečení, spouštíme GPS a v 5.31 hod. se za úplné tmy vydáváme na cestu z nadmořské výšky 1 920 m. Značení na chatu Renclusa je dobré. Zpočátku jdeme po cestě, potom obcházíme po lávce brod přes potok a pokračujeme po chodníku, který je místy dlážděn přírodním kamenem. Záhy začínáme příkře stoupat a pokračujeme po...